lördag 22 september 2012

Alstrad ask

I går gjorde jag klart en ask som blev en del av en födelsedags pressent.
Till locket använde jag en fin skiss som jag hittade hos Pysseldags.

Själva asken har jag köpt jag från Slöjd detalj: ett packe tom fyra för 49 kr super bra, sedan färgade jag lådan med distress ink

Papperstejp från panduro:
Insåg när jag höll på att jag har INGET mönstrat papper i lila!
Vilket känns konstigt då jag har hur mycket lila dekorationer som helst o.o
Jag använde då iaf en färgat cardstock från panduro, samt snirkelstämpel från panduro
Blandade blommor som jag har färgat med distress ink: körsbärsblomman var rosa från  början, rosorna var vita/off white och knopparna var gula.
Bokstäver från panduro
Bling från reprint, metal fjäril och pappband
Present skulle även innehålla örhängena som jag visade för någon dag sedan vilka jag la i en liten tändsticksask som fick ligga i den större asken med godis :)

Nu ligget jag hemma och sjukar mig, vilket aldrig är kul. Får se om jag orkat plocka lite i vardagsrummet i alla fall, det är inte vackert här hemma nu

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. En väldigt fin låding, jag vill också ha min present i en sån! *hinthint* :) Bara så du vet stavas de with inte whit :)

    SvaraRadera
  2. Gaaahhh! hur fail är int ejag! Hade t.o.m gått och kollat hur det skulle stavas, skrivit upp det på en lapp som låg brevid mig när jag klistrade på dom, jag kollade på den jäkla lappen ggr men det blev ändå fel >.<

    SvaraRadera
  3. Äsch, att det inte är prefekt betyder bara att det är handgjort och därmed unikt. :)

    Jag gillar verkligen din tolkning av min skiss! Att du använde min favoritfärg är inte heller fel... ;)

    Tack för att du tittar in hos Pysseldags, välkommen tillbaka imorgon - då lägger jag ut en ny skiss!

    SvaraRadera