onsdag 3 oktober 2012

Egna Monster High Kläder: Prickig klänning

I de senaste inläggen har jag pratat lite om att sy dockkläder och jag har fått ihop två set med en tredje på väg.
Jag sydde denna lilla klänning på symaskinen vilket var lite pilligt, men jag sydde spetsen förhand.
Jag har använt mig av det prickiga tyget jag köpte i söndags, två plast tryckknappar och lite vit spets.





Jag gjorde lite fel som att sy ihop spetsen på fel ställe (kanten hamnade vid en sidsöm istället för vid baksömen) men den blev söt iaf :)
Det tog inte lång tid att göra, en timme allt som allt , och jag är väldigt sugen på att göra fler. (Även att göra en MH custom ^^')

Men nu vet jag att jag kan göra det också!! :D

Resten av dagen ska jag spendera med att packa samt åka och fixa min telefon >.<
I morgon åker vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar