torsdag 22 november 2012

Binda Julkransar

Jag har varit vikarie på Trädgården på Solåkra sen i tisdag (och kommer vara där i morgon också) och där är de mitt uppe i förbredelserna inför deras julmarknad.
Så det vara bara att ställa sig och hjälpa till, och just nu är det kransar som gäller!
Det ska även kläs en julbock :)

Kransar i både garn och tall:



Julbock i tall (inte färdig än)



I tisdags gjorde jag fyra stycken kransar, i onsdags tänkte jag bakbenen på bocken och i dag hade jag halvdag och gjorde "bara" en grankrans och ett horn på bocken.
En krans tar ungefär 45 minuter, vilket inräknar att klippa upp riset till den också. Emellan det är det massa fika, sätta arbetstagarna i jobb och kolla till dem, samt lunch och rast, så dagen går fort fram :)

Kransarna ska kläs med band och lite dekorationer sen, men det kommer jag inte vara med på om inte någon blir frånvarande så jag rings in!

Så ser mina arbets dagar ut denna vecka!
Inte så dåligt va? ;)

3 kommentarer:

  1. ÅÅ vad rolig att vika på en "trädgård" :D och att göra kransar är ju så roligt, min mor o jag gör alltid några per år :) jag ska själv stå på två julmarknader i år men då sälja mina kort o kolor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt roligt med julmarknader, hoppas att det går bra för er! :)

      Radera
  2. Det låter ju hur kul som helst! Toppenarbete!! Vad fint ni ordnar!

    SvaraRadera