tisdag 13 november 2012

Broderi = Tidskrävande

I går kväll började jag lite med min duk som jag köpte på mässan eftersom jag tyckte att det var dags... FEL!
Jag skulle ha börjat direkt! ^^'

Jag har inte riktigt tänkt på hur lång tid det tar att brodera, det hjälps inte att jag själv känner att jag är super segt och att det borde gå snabbare ^^'

Jag har i alla fall fått en tomte gjord:

 Det gick helt okej, jag vet att linjerna syns på visa stället men förhoppningsvis är det ingen som ska ha näsan i duken och se så nära !
Nu är det bara 7 tomtar, 8 hjärtan, 4 blommor, 4 snurrar och linjerna som länkar dom samman kvar. Ja juste "bara".

Just nu ska jag blocka undan från bordet och leka lite med lera, jag har fått tag på lite blompinnar och ska se om jag får ihop några vapen till ponysarna jag jobbar med.

Ha en trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. Vilken söt tomte. Ska också precis börja med ett broderi med små tomtar, får se om man blir klar innan jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den, hela mönstret är väldigt söt tycker det var ett bra köp ^^ Ja det verkar ju ta lite tid men man kan ju alltid hoppas ^^

      Radera
  2. haha.. det finns inget bara ;).. allt tar sån tid.. jag är också sådan optimist, tänker.. jag ska bara och så tar det en dag - eller två eller ännu mer och så blir det bråttom.
    Vi som skapar behöver mer tid helt enkelt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Ett par extra timmar om dagen skulle inte sitta så fel! :)

      Radera
  3. Jo broderi är tidskrävande, absolut! Det var i alla fall en söt liten tomte du broderat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visserligen blir resultaten fina men det är svårt att tro att något så litet kan ta så lång tid ^^'

      Radera