onsdag 28 november 2012

Julgrans hängen

Det har varit lite tyst här de senaste dagarna på grund av att ja kommer hem så sent från jobbet, det blir bara äta, prata lite med sambon, sitta lite vid datorn och sen i säng.
Förhoppningsvis kan jag få ordning på tiderna lite så att jag hinner med lite pyssel också :)

Jag köpte en material satts till små ängla hängen på panduro i söndags som jag nu satt ihop.
Jag brukar inte vara så förtjust i änglar men dom har var väldigt söta :)


Förpackningen innehöll material till sex stycken hängen. Det Följde med satinband till rosetten men jag valde att ha sidenband i stället då jag inte är så bra på att knyta rosetter ville jag inte använda förmycket band och sen inte ha tillräckligt med band till alla. Sidenband har jag mycket av så det var ingen fara för de :)

I fall någon vill ta en tur till panduro och köpa sådana så ser förpackningen ut så här:

Senare i dag ska jag till IKEA och köpa en till hylla till min samling! Äntligen kan jag säga. Just nu är det ingen ordning alls. Sen ska jag nog passa på att köpa lite julklappar, de jag inte öper i dag ska jag köpa i morgon när jag åker till Stockholm :)

8 kommentarer:

  1. Jättesöta. Går ju att ha till en hel del. Julgranen, dörrknoppar, paketdekoration, hängandes i fönstret....synd att Panduro inte finns där jag bor :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom har ju inte en ren jul design ^^
      Panduro har ju alltid sin hemsida man kan beställa ifrån ;)

      Radera
  2. Så fint och så lätt det ser ut att göra! och har man inte Panduro där man bor kan man ju besöka deras hemsida på nätet! / Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom var väldigt lätta att göra, men det tog förvånansvärt lång tid att göra, så många olika moment, mäta, klippa osv :) fast sen så var dm ganska många så ^^

      Radera
  3. Tack! Nu väntar jag bara på lite bättre fotoljus, så jag kan visa hur den ser ut som färdig.
    Fina julänglar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir roligt att se^^
      Tack själv ! :)

      Radera
  4. Sockersöta hängen! Kul att det finns satser att köpa, för det är ju ingen sport att köpa allt färdigt! Ja, det där med att få tiden att räcka till är verkligen ett dilemma..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej pecis det är roligt att ha lite eget gjort också ;)
      Ja så är det alltid :/

      Radera