fredag 23 november 2012

Ljus av bivax

Jag skulle ha varit nere på Trädgården i dag men eftersom dm hade en sjuk på Ljusverkstan fick jag vara där stället. Dom har mer personal på Trädgården än på Ljusverkstan så det är lättare att vara utan en person.

I dag hade jag  (utöver det vanliga fixa värmeljus jobbet) även haft nöjet att stöpa ljus i bivax!
Det är första gången som jag jobbar med bivax, men jag har velat göra det ett bra tag då det luktar så gott ^^

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig i dag så det fick bli lite taskiga mobil bilder:

Ljusen jag stöpte:
22 mm tjocka i kortare variant
Totalt 18 stycken


Massa vax!


Det går mycket snabbare att stöpa med vaxet än med  paraffinet, vilket är bra då man sparar in en del tid. 


Jag måste verkligen säga att jag uppskattar mina jobb väldigt mycket, utöver de fina människorna jag jobbar med och träffar så är det en väldigt härlig miljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar