onsdag 14 november 2012

Ny samling: Sylvanian Families

Jag har nämt det lite tidigare att jag börjar samla på ännu en sak (eller ja nu är det en till utöver denna men det väntar vi med^^') och det är då Sylvanian Familes!
Jag har gått och tittat på dom i flera månader och nu tog självbehärskningen slut.
Det är alltså inte vintage leksaker denna gång utan ny släppta.

Hittils har jag fått ihop detta:
(endast kartongerna)
- Träkoja, köp på jobbet för extra pris 199 kr (ord ca 269 kr)
-Paket med kalv babysar tvillingar, köp på jobbet
- Två enkel paket med baby+vagga+nappflaska en med ko och en med kanin, köp på jobbet dock skulle jag ha väntat om jag visste att vi skulle ha dom på extra pris nu till jul ^^'
-Två stycken Baby Carry Case med babys ( jag köpte björn och hund) med större leksak ( trehjuling och ridleksak), köpt även dom på jobbet
-Matsalsbord med fyra stolar plus baby sits man sätter fast i stolen, köp på jobbet nu på extra pris för 79 kr
  - Familj med Isbjörnar, mamma,pappa, dotter och son, köp på BR
- Babyrums tillbehör med tvilling katter, köp på BR
- Barnvagn med röd klädsel (finns även i blått) köp på toysrus för extra pris 30 kr
- Bärbart hus i mindre model (inte med på bilden), köpt på BR för min BR-rabat som jag samlat ihop


Och nu bilder på figurerna!










Bordet är egentligen för stort för mitt lila hus, men jag planerar att en dag köpa ett större hus så det är ingen fara ;)
Som vanligt är jag lite hyper i mitt samlande och om jag inte har helt fel är det har endast två veckors samlande. Men det jämnar ut sig. 
Efter tre månaders pony samlande hade jag nästan 150 ponysar och nu efter totalt tio månader samlande har jag 174, det lugnar ned sig och jag samlar det jag tycker är viktigt och inte allt som jag kommer över ^^

Jag tycker i alla fall att dom är otroligt söta (även om min kille inte riktigt håller med). Jag skulle vilja ha något tyg på hyllplanet för att få det att se ut som gräs men hittils har jag inte hittat rätt färg. 

JA som ni kankse förstår börjar det bli lite fullt i mitt skåp och nu när jag var tvungen att tömma en hylla för mina Sylvanians så blev det lite rörigt, G1 ponys på G4 hyllan, MIP ponys bland lösa, ponys bland mina keypers.
Ja det är inte hållbart!
Vi skulle ha köpt en ny hylla denna månad men när vi var på IKEA glömde jag totalt bort vilka mått vi skulle ha >.< *suck*
Vi ska troligen ta det vid nästkommande löning om allt går som det ska.


I morgon ska jag städa lägenheten och ta lite bilder på mina ny sorterade pysselhörna ^^ Tyvärr tänkte jag inte på att ta före bilder så ni kan inte se hur packat det verkligen var men det får gå ialla fall!

Nu ska jag.... göra något som jag just nu inte kan komma på!

2 kommentarer:

  1. Åhh! Såna hade jag när jag var liten, de är så sjukt söta! Tänkte köpa såna till min brorsdotter, då kan jag få klappa på dem lite när jag hälsar på. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är lite för söta! Vet att vi hade en vhs med ett par avsnitt och de var utgulliga ^^
      Ja det skulle ju inte vara helt fel de!;)

      Radera