söndag 18 november 2012

Snögubbar från Slöjd detalj

I dag blev det ett ganska sent inlägg eftersom jag var och hjälpe min pappa städa hans lager (det såg ut som ett slagfält...)

I går blev det lite pyssel som jag tänkte visa!
För ett par veckor sedan så var jag inne på Slöjd detalj i Stockholm och köpte en material-sats med tre snögubbar.
Dom har ett enkelt utseende och är nog roliga att göra ed sina barn, beroende på barnets ålder kan de nog göra dom själva om dom får lite hjälp med att få på tröjan då det var ganska tajt och klurigt :)



Dom är väldigt enkla att göra, man bara limar ihop delarna enligt beskrivningen. För mig tog det ungefär en kvart att göra allihopa (mesta av tiden gick åt att klura på dom tröjorna :p)

Förpackningen från butiken:
Man fick med lite brunt hår till en snögubbe men jag tyckte att det var snyggare utan :)


Min favorit är den i blått och tomtemössa! Vilken gillar du mest ? :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är dom! Roligt att hitta något annat än änglar och tomtar också ^^

      Radera