måndag 5 november 2012

Två kort från samma skiss

Jag tänkte att det skulle vara kul att testa att göra en egen kort skiss!
Sagt och gjort här är skissen:
Det var väldigt roligt att scrappboka med skissen då det går lite fortare eftersom man inte måste passa ihop allt då det redan är bestämt på ett ungefär hur det ska se ut!

Jag valde att göra två kort från samma skiss med samma motiv! Samtidigt som jag försökte använda mycket av mina äldre dekorationer.

Första kortet:

Fjärilsklistermärken som jag köpte förra året.
Pappersblommor från youdo, från början var de gröna blommorna vita men jag fäärgade dom med mina touch pennor för att matcha motivet
Metallblomma från slöjddetalj samt vit ros från mässan som jag färgat i samma färg som använt till motivet,

Brands, var bland de första jag fick från min premination på scrapbook-paket
Tårtpapper som även det är färgat

Motivet färgla jag när jag fick mina första pennor för ungefär ett år sen, har legat i en låda sen dess

Andra kortet:

Snöflinge brand från youdo som köptes förra vinter
Blommor från Mulberry som köptes förra året i september
Det mönstrade pappret köpte jag på förra höstens symässa om jag inte har helt fel
Metalblomma från slödjdetalj och röd ros från panduro

 Även här är det gamla brands från tiden då jag premonerade!
Tårtpappret är färgat med distres ink

Det här motivet färgla jag förra hösten.

Bägge koreten tillsammans:

Vilket gillar du mest??

1 kommentar: