måndag 3 december 2012

Julig Liten Presentask

I går gjorde jag en liten ask till en julklapp (som inte är klar än). Den är väldigt enkelt gjort och sparsamt dekorerat.

Jag utgick från ett 15x15cm papper och ett 9x9cm papper.
Jag klippte ut 5x5 cm i varje hörn på det större pappret och 2x2cm på det mindre.
Och sedan vet jag flikarna.

Sedan klippte jag ut en pappers remsa som var 1x22 cm ch fem stycken rutor som var 4x4cm

Jag satte dubbelhäftande tejp på den smala remsan och satte den runt locket (den mindre pappers biten)

Sen är det bara att ställa upp flickarna på den stora och sätta på locket!
Och : Tada! en liten låda!
Den är 5x5x5 cm stor och på bilden nedan är den helt odekrerad.

Helt färdig!

Runt om lådan stämplade jag texten "God Jul" från Reprint med distress ink och på framsidan satte jag fast ett brunt filt hjärta

På locket satte jag på tre multifärgade rosor och två rosenknoppar, samt gjorde halvpärlor med min Pearl Pen ( jag börjar  bli bättre på att göra fina pärlor om jag får säga det själv!)

Nu gäller det bara att den inte försvinner innan jul, så liten som den är!

I dag är jag HELT ledig!!
Jag har varit ledig ett par dagar i vekcna men under den senaste tiden har det alltid varit något jag MÅSTE göra: Åka till IKEA för att min syster kan just den dagen, handla julklappar för att det är min sista dag ledig då, städa lägenheten så att vi inte begravs i alla grejer och skräp osvosv
Men i dag är jag helt fri! ( ja de överstående sakerna var väldigt frivillig men hoppas att ni förstår grejen :p)

Men jag ska ng skriva en lista på saker som jag ska göra i dag i alla fall :p Annars kommer jag glöma och dö av uttråkning xD
Dosk så har jag bestämt att jag inte ska sätta en fot utanför lägenheten utan bara dra runt här ch små lata mig.
Vilket inte låter helt fel de heller ;)



8 kommentarer:

  1. Det låter helt rätt att lata sig tycker jag =)

    Fin burk! Kul när det är enkelt att göra, jag gillar den även som odekorerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det faktiskt riktigt skönt ^^

      Tack!

      Radera
  2. Oj vilket jobb du har lagt ned på asken. Fin och personlig! /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ^^ det roliga är att det faktiskt går väldigt snabbt :)

      Radera