fredag 4 januari 2013

Olika Stämpelmotiv i beredskap

Känns som att jag tjatar om det här var och varannan gång jag gör kort men det är grymt bra att ha lite färdig målade motiv liggande!
För det första tar det ju sin tid för bläket att torka efter att man har stämplat ut motivet så man måste vänta ett tag så att det inte flyter ut.
Den kan det ta ett bra tag att färglägga de, jag brukar ha ungefär 4-7 lager med färg för att skapa skugga och olika nyanser. så det tar sin lilla tid.
Därför är det skönt att sitta ned, stämpla upp lit eoch bara ägna en kväll åt att färglägga.
Plus att det är skönt att ha något att göra när man kanske är för trött för att göra något "riktigt" pyssel.


Dock hann jag bara färglägga tre stycken i går, kom hem lite senare än tänk då jag tog en omväg för att gå med min kille som är hos sin kompis. Han går ju så grymt långsamt och vägen var lite längre så det tog ju en halvtimme extra än om jag gått själv och "rätt" väg.
Sen blev det ju fotografering och updatering på min andra blogg, kvällsmat, byta om till mjukiskläder, kolla runt lite på internet osv.
Tiden går fort i bland!

Nog med babbel. Dags att dra till jobbet.
Ha de bra!!

2 kommentarer:

  1. vad är det för pennor du använder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder mig utav Shinhan Touch pennor :)

      Radera