måndag 14 januari 2013

Virkad Hamster

För någon dag sedan bestämde jag att jag skulle små virka lite. Eftersom jag inte kände någon större inspiration tänkte jag ta ett mönster ur en av mina virkböcker.
Jag brukar sällan virka efter andras mönster utan kör oftast på frihand, det är lättare att få ut min "vision" då.

Boken visade i alla fall en söt liten hamster, men resultatet? Besvikelse.
När jag satt och virkade kändes det inte helt rätt och delarna såg lite konstiga ut, men jag körde på och trodde att det kanske blev bra till slut. Mönstret har ju ändå slåts på de flesta bok-sidor och på större bok butiker.

Inte då. Bra blev det knappast och när jag var klar räknade jag varven på hamstern i boken och märkte att det inte stämde överens med mönstret.

Kortsagt så håller jag mig nog till att virka på frihand!

Jag gjorde en ändring när jag virkade och det var nosen, enligt mönstret så skulle den vara 10 maskor större än vad min är, och det såg ut så här då:


Ja nu blev det kanske ett litet bittert inlägg, men själv är jag väldigt glad just nu!
Ledig både i dag och i morgon!
I dag har jag städat väldigt mycket, plockar ordning, damtorkat, gjort rent ugnen/spisen, torkat skåpsluckorna i köket städat badrummet och lagt upp saker på vinden.
I morgon blir det damsugning, skura golv samt tvätta och vika tvätt med sambon.

Skönt att få ordning efter att det har varit så stökigt så länge.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar