fredag 1 februari 2013

Ännu en tomte klar

Jag jobbar fortfarande på min julduk och det går framåt.
De här tomtarna har jag bara jobbat på när jag åker till och från jobbet. Det blir ingen längre stund då tåg resan bara tar 13 minuter och på helgen åker jag buss och då blir de inget.
Så det har har tagir en månad att göra ungefär.
Men det känns lagom och det är skönt att ha något att göra under tåg resan.



Jag har märkt att jag inte gjort allt rätt/enligt mönstret men jag tycker inte att det gör så mycket.
Funderar på om jag ska köpa en till på nästa Syfestival om dom har lite roliga motiv :)

Just nu ska jag försöka plocka ordning lite.
Min pysselavdelning ska flytta in i sovrummet och min sambos dator hörna har flyttat ut till vardagsrummet.
Han ville ha lite större plats nu när han fick en till skärm i födelsedags present, och jag tycker att det ska bli sönt att kunna sova ordentligt när han är vaken längre/går upp tidigare!

Just nu står de mesta av mina saker på vardagsrumms golvet, väldigt rörigt om jag ska vara ärlig.
Nu har jag bara en meters bord så allt kommer inte få plats, mycket ska upp i bokhyllan.
Så jag måste bestämma vad jag ska ha var.
Får återkomma med bilder när det är klart!
Det kommer nog inte bli lika fint som förut så jag inte vill borra massa nya hål för alla hyllor jag hade i vardagsrummet. Menmen!
Det ända pysslet jag faktiskt gör vid skrivbordet är scrapbook och sy saker, annars brukar jag sitta i soffan i alla fall :)

Men nu måste jag slita mig så det blir lite ordning!
Ha de bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar