måndag 4 februari 2013

Inspiration

Nu när jag inte hinner pyssla lika mycket så får jag nöja mig med att kolla på andras pyssel!
I julas köpte jag väldigt många tidningar med julpyssel, visa bättre än andra, och jag bläddrade i dom ett flertal gånger.

Det här har jag läst de senaste dagarna:



Förra veckan när jag var på stan så fick jag med mig både Panduros och Slöjd Detaljs vårkataloger. Det finns mycket fint i bägge och hittills har jag kollat igenom dom fyra gånger.
Man längtar verkligen efter våren efter att ha kollat in alla fina vår färger!


Tidningarna köpte jag i går kväll när jag var på väg hem från jobbet, jag har inte hunnit läst allt men jag har kickat igenom dom två gånger.

Burda Style verkar väldigt bra.
De hade lite olika svårighetsgrader och lite olika stilar.
Jag gillar att dom skrev ut lite rekomendationer på tyg, då kag själv skulle varit helt lost!

Jag gillade den här klänningen. Funderar på om jag ska ge de ett försök! Men då måste jag beställa lite tyg så de går vänta lite.

Får se hur de går med mönstermallen! Jag brukar bli tillräckligt förvirrad med de vanliga med bara ett mönster på ^^'

Quilt Magasinet hade även den en massa fint. Inte allt för svåra saker (okej jag vet inte riktigt hur svårt de är, men de var inga 2x2m grejer med flrea hundra tyger,former och fihurer).
Det fanns en heldel jag skulle vilja prova. Det var en bra blandning av olika stilar och färger.

Jag gillade det här setet! Kanske inget som jag skulle prova på nu men det ser helt underbart ut :)


Sen kan jag väl inte riktigt bedömma om tidningarna är bra utan att ha testat någon av beskrivningarna. Men som ren inspirationskälla så var de underbara.

Nu är de dags atr jobba! Måndag betyder en helt ny jobbvecka och jag insåg just att jag faktiskt är ledig två dagar denna veecka! Trodde att det bara var en och den är redan uppbokat med massa rolig städning ;)

Ha de bra!!

1 kommentar:

  1. Hallå! Härligt med nya tidningar som är fulla av idéer och mysiga grejer man vill göra. Din tomteduk är superfina, ha det bra Karin

    SvaraRadera