fredag 1 mars 2013

Bokrea

I går sprang jag lite på stan innan jag började jobba, det blev en snabb titt inne på Akademibokhandeln för att se om dom hade något roligt på rea. Tyvärr hade dom inte så jätte mycket kul, dom brukar inte ha så mycket böcker som faller mig i smaken annars så det var ingen jätte förvåning. 
Dom hade ett bord märkt med hantarbete så där tittade jag lite, efter en titt så märkte jag att vi inte riktigt delade åsikt vad som räknades som hantarbete så det låg lite allt möjligt där.
Jag hittade ingen och började gå, men sen så vände jag mig om och tog en extra blick över axeln och såg lite ensamma böcker ligga på en hylla under borden!
Där låg "Vilda Fleecedjur" av Linda Carr, jag har varit och kollat på den många gånger men aldrig riktigt tagit mig till att köpa den. Men nu låg den ju där och tittade på mig, med en fin rea lapp : 59 kr (ord. 199)
Ingen tvekan utan den fick fälja med mig hem!

Jag har inte sytt något än men redan nu har jag fått ett gott intryck av de.
Boken innehåller 20 olika djur, alla med mönster i full skala, matriall lista, bild på färdig produkt samt beskrivning med både text och illustration. 

I början av boken får man läsa om själva matriallet fleece, vad man ska tänka på när det kommer till kvalite och så vidare. Sedan går den igenom allt annat som behövs för att göra djuren så som stoppning, tråd, olika alternativ till ögon osvosv.

Boken är redig med en väldigt tjock pärm, och sidorna sitter fast med metal spral så det är lätt att blandra och sidorna slår inte igen när man sitter och läser. 

Boken!

Först i bkone kommer en fika med mönstrerna:

Tips och info:

Ankan vill jag göra först!

Beskrivning:

Sen vill jag testa valrossen!

Så det ska jag klämma in bland mina andra projekt!
Men nu är det dags att jobba igen!
Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar