måndag 4 mars 2013

Grytlappar

I gåt kväll blev jag äntligen klar med mitt sy projekt: ett par grytlappar!
Det var inge svårt projekt men det blev lite fel på vägen då jag inte tänkt igenom de ordentligt innan jag började.
Men i slutändan blev det inge större fel och dom går att använda och det är väl de som räknas?

Jag har använt mig av Tilda tyg köpt från panduro, vanligt vitt bomulls tyg, vit sneremsa, vadd gjort för just gryttlappar och liknande samt rutigt band från panduro.
Dom är ungefär 20x25 cm.






Med mitt egen sydda förkläde:

Jag har en del tyg över så jag skulle vilja göra ett par sittdynor i köket i samma färgtema, jag måste kolla och se om det räcker eller om jag måste köpa mer tyg.
Hoppas att ni gillar dom!
Nu ska jag försöka tvinga mig själv att städa lite. Det blev ingen städning förra veckan då jag jobbade så det skulle verkligen behövas!Men samtidigt har jag en del nya scrapbook saker som ligger och suktar....

Vi får se hur det blir! ;)

Ha de bra!!

2 kommentarer:

  1. Jätttefina!
    Vad duktig du är:)
    Härligt tyg i fina färger
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Ja det är svårt att inte älska Tilda tyger ^^

    SvaraRadera