onsdag 8 maj 2013

Tigerkaka

Det här varit två lugna dagar här hemma då både jag och sambon varit hemma. Själv har jag mest tagit det lungt men även klämt in lite städning, träning och nu senast bakning.
Egentligen hade jag tänkt att ha bakt förra helgen men jag använde gång på gång upp äggen jag köpte till matlagning/frukost.

Tigerkaka är väldigt gott och enkelt fast jag tror nog aldrig att jag har bakat en förut. Vilket kanske inte är så konstigt då jag inte bakar mycket överhuvetaget.

Och så här blev resultatet!




Saftig och super gott med ett glas mjölk. Vi tog ett par bitar var och resten la jag in i frysen efter att ha delat den på mitten. Jag tyckte det var bäst för då kan man bjuda på de om man inte får så mångra gäster istället för att ta fram en hel som kanske inte går åt.

Snart ska jag dra mig till sängen då det väntar en kort arbetsdag i morgon.
Ha de bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar