tisdag 4 juni 2013

Pågående projekt: Björn i korsstygn

I en utav tidningarna som jag köpte när jag var i london så fick man med en matrialsats till en björn. Jag började lite smått i förrgår och har bara settat lite då och då. Hittils har jag gjort klart närstan hela börjnen (saknar bara ögon, öron"hål",näsa och ytterkant) sedan ska jag börja med filten.

Så här set det ut hittils:

Som vanligt blev det grymt många misstag men vid det här laget har jag lärt mig att fixa de (=ändra mönstret).
Korsstygn är väldigt kul speciellt med sånna här små som är lätta att ta med sig. I går hade jag en timmes buss resa så jag skulle ned till Trosa för att träffa min mormor och morfar, och då passade det utmärkt att ta med sig den!

Utöver det så är tidningen fylld med fina och söta mönster, kanske lite uppenbart då tidningen heter "Cute crosstich" och är en systertidning till "Crosstitch".

Nu ska jag vänta på att syster min slutarinnan jag drar iväg och träffar henne.
Ha de bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar