onsdag 28 augusti 2013

Bröllopsalbum

I lördags gifte jag mig med min kille från fem år tillbaka. Större delen av vår släkt och våra vänner var där vilket vi är väldigt tacksama för!

Veckan innan bröllopet blev det väldigt mycket att göra så jag har inte fått så mycket pyssel gjort. Men i går åkte jag upp till Stockholm med en vän som även honn är väldigt kreaktiv och pyssel inrikdad. Vilket slutade med att vi spenderade både mycket tid och pengar i diverse pyssel/konstnärs butiker! Underbart!

Jag köpte även ett album till våra bröllopskort!
jag gillar Åhlens album bäst även om färgen kankse inte var den roligate, så rosa inte är en av mina favoritfärger. Men det fanns bara de samt grå och svart och jag ville gärna ha lite färg på de.
Jag köpte denstörre storleken av de två vilket är 32x31 cm om man räknar ända ut i kanten på pappen.
Jag kommer nog köpa den mindre också och ha endast foton från fotograferingen i den och sedan ha bilder från hela dagen i denna.

Jag använde ialla fall följande till framsidan:
Ett 10x15 foto, som jag skrivit ut på min nya fotoskrivare
10x15 plast, som jag satt oven på fotot så att det inte blir repat.
Spets från Slöjddetalj
Rosa bling från Panduro



Jag blev väldigt nöjd med de då jag ville ha en enkel men personlig framsida.
Resten av vilderna ska jag beställa från fuji så det blir mycket billigare än att skriva ut de själv, jag tror de kostar ungefär 80 öre/ bild medans de kostar 2,5 kr/bild att skriva ut de själv. Plus att jag gärna skulle vilja ha ett foto i större format.

Tack för titten!

6 kommentarer:

  1. Tack för besöket och för vänliga ord!

    Har tittat runt här och du gör fina saker! Vackert album, stilren framsida!

    Ha de bra, Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för inspirationen!

      Tack det är väldigt snällt sagt.

      //Becca

      Radera
  2. Grattis , så underbart kort av er båda.
    Kram Eva

    SvaraRadera