tisdag 13 augusti 2013

Halsband med stort kors

I går kväll satte jag ihop ett halsband med korset som jag köpte häromdagen.
Eftersom korset i sig är väldigt detaljfullt och fint så ville jag inte sätte på en massa extra berlocker eller liknande. Samtidigt ville jag inte bara satte fast det på en kedja då det känndes lite tråkigt.
Så jag bestämde mig för att pimpa upp kedjan för en gångs skull!



Jag använde mig utav en kedja med större öglor fast som ändå inte var så tjocka. Sedan flätade jag in två smala band med lite mellanrum.
Jag tycker att det blev väldigt fint och lite annorlunda!
Allt som allt kostade halsbandet mig under hundralappen- 39 kr för korset och 49 kr för kedjan, samt en ögla, bandet som jag har på rulle (10 m för 39 kr) samt två avslutningshyllsor och lite lim.


2 kommentarer: