tisdag 3 september 2013

Bröllops kort

En kvinna på min mammas jobb gifte sig i helgen och min mamma bad mig att göra ett kort som dom från hennes jobb kunde ge henne.
Bröllopet skulle gå i lila så jag försökte få inte lite i kortet, även om den lila jag använde var en mycket mörkare och varmare.
Kortet blev i alla fall 10x15 med färgerna mörklila, vinrött och beige.
Jag använde mig utav förljande matrial:
Cardstock, tårtpapper, brand och de vinröda rosorna från Panduro.
Bäge mönsterpapprerna är från tidningar som jag har köpt
Motivet har jag själv ritat på
Samt att allt är kantat med distress ink






Jag gillade verkligen det här kortet, dock så ser man inte riktigt hur fint det var då detaljerna inte syns så bra på kortet.
Jag hoppas i alla fall att både beställarna och mottagaren blev glada!

Nu ska jag ut i det fina vädret och dra mig till jobbet!
Just nu är det molnfritt och jag tror inte att vi får så många fler sådanna dagar så det gäller att njuta.
Ha de bra!!

4 kommentarer: