torsdag 26 september 2013

En dag i Skogen

I morse tog jag bussen in till Trosa för att möta upp min mormor och morfar för en tur i skogen. Vi hade erkligen tur med värdet, det var soligt och fint även om det blåste lite kallt. Vid elva tiden kom vi fram och vi åkte därifrån vid ett, så efter ungefär tre timmar (inräknat den obligatoriska fika pause) i skogen så fick jag nästan korgen full!

Lite bilder från skogen:




Min Svamp:

Höstkantareller och Gultrumpetsvamp

Gula Kantareller

Det var i en skön dag utan en massa måsten, sen när jag kom hem tog jag iordning på svampen, bakade, gjorde varm choklad, träffade min vän och färgade håret. ( jag kom hem vis sex tiden). Så det känns som att jag hann med lite i alla fall.
Hoppas att ni har haft en mysig dag!
God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar