måndag 16 september 2013

LO: Visiting London

I går började jag på en ny LO som jag gjorde klart alldeles nyss, det var lite torknings processer vilket tog lite tid.
Denna gång gjorde jag en LO med ett foto från varje gång som jag har vart i London, bilderna är tagna på lite kända platser utan att vara helt fokuserade på just platsen, plus en bild på Big Ben som jag tog senast vi var där.

Mönsterpappret dom jag har använt som grund kommer i från Adeienne Ooman och är färget med svart,brun och grön Distress Ink,

Till blommorna har jag använt mösterpapper från panduro. Jag klippte ut cirklar i fyra olika storlekar, kantade dom med samma distress färger som grunden och sedan klippte jag runt hela för att göra blomblanden. I mitten har jag använt mig utav Pearl Marker och runt blommorna har jag satt ut halvpärlor från Panduro.

Mönsterpappret som sitter under fotot är samma som papper som grunden, bara baksidan. Filmrullen kommer från Tom Holtz collection.

Mina tre bilder:

Första är från 2008 när jag åkte med min mamma, bilden är tagen utavför Towern of London
Andra är från 2012 när jag åkte med min kompis, bilden är tagen i Hyde Park
Tredje är från 2013 när jag åkte med min man, bilden är tagen vid fontänen vid Buckinghamn Palace 


För att få texten att sticka ut lite med så klippte jag ut en bild av samma papper som jag hace som grund, kantade den och satt den på 3d kuddar. Texten är stämplad med svartbläck och sedan har jag fyllt i med Touch penna. 

Två olika spetsar som jag har köpt från Slöjd Detalj, bägge färgade med distress ink. 

En Liten metal dekoration som jag köpte från  någon random scrap-butik.

Samma spets igen bara lite mer färgad denna gång.

Jag satte två knappar i varsit hörn, och de kommer från en förpackning med fler knappar från panduro. 

Jag gillar verkligen min fotoskrivare och det var väldigt kul att få använda lite äldre foton. Jag har skrivit ut ett par bilder till så förhoppningsvis hinner jag med lite mer scraping denna vecka. 

Ha de bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar