måndag 21 oktober 2013

Layout: The Trip

God morgon!
Jag har gjort ännu en layout till mitt album, denna gång blev det med foton från min klassresa i nian. Vi åkte till Skarasommarland och som vanligt umgicks jag nästan bara med mina två kompisar!

Jag tycker att jag gjorde en väldigt fin bakgrund: jag tog ett mönsterpapper som har en sametsyta vilken gav en fin effekt. Sedan tog jag ett annat mönsterpapper som ser ut som trä i olika nyanser och klippte ut små (2,5x2,5 cm) fyrkanter. Jag använde dom för att bygga upp ett rutmönster. Jag tycker att de blev väldigt bra!
De mesta dekorationerna fick gå i brun men jag slängde in lite blått för att matcha in korten bättre:





Jag använde mig utav:
Grundmönsterpapper, knappar och textpapper från panduro.
Halvpärlor från ICA
Mönsterpapper från Tim Holtz
Två olika spetar från Slöjddetalj (tror jag)
Metalhörn från PyHobby

Det känns både skönt och jobbigt att det är måndag: 
Jobbigt för att det är ett nio-timmars pass på jobbet efter två korta dagar med massa ob.
Skönt för att då är jag ledig i morgon och snart är det fredag och då ska jag på mässa!!

Hoppas att ni får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar