söndag 11 januari 2015

Dopkort

Hejsan!
I går var vi i väg på mitt (första!) kusinbans dop. Det var ur trevlig som helst och mysigt.
Självklart tog vi med oss en liten present och jag passade på att göra ett kort också.
Jag gjorde det i dova rosa toner och på insidan gjorde jag ett liten sedelfack.






Mönster papperna kommer alla från samma block så dom passade bra ihop och eftersom det finns så mycket rosa dekorationer att välja på så är det lätt att få ihop ett bra balanserat kort.

Utöver det så håller jag på att göra klart mitt första lapptäcke! Jag är nästan klar med framsidan så sen är det bara att sy ihop lagerna och sy på kanterna. Jag hoppas på att jag blir klar under nästa vecka, men jag kan tänka mig att det tar längre tid än planerat. Vi får se!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar