tisdag 6 januari 2015

Ljusblått halsband

Go' kväll!
I går gjorde jag lite fler pärlor men den här gången var målet att göra ett halsband.
Jag gjorde 7 ovala pärlor i lite olika storlekar med ett blommönster på vit bakgrund. Blommorna gjorde jag i gult, ljusgrönt och ljusblått. Det blev en del rest lera och med det gjorde jag 26 stycken runda pärlor. Sista gjorde jag även 8 stycken tunna fyrkantiga pärlor. 
Mellan fimo pärlorna satte jag små transparenta glaspärlor som jag köpt på Panduro. 



Jag tycker att det blev ganska bra som första försök. Jag är inte helt nöjd med hylsan till tråden vid låset och de stora pärlorna kunde ha varit lite mer jämna. Utöver det så är jag nöjd!
Jag är sugen på att testa att göra ett till, men jag har inte bestämt färg än och jag skulle vilja ha fler glaspärlor.

Men det får vara för i dag!
Ha en fortsätt trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar