tisdag 20 januari 2015

Mitt första lapptäcke

Hallå!
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så blev jag klar med mitt lapptäcke förra veckan!
Jag är otroligt glad över att jag blev klar med det och fullföljde det fast jag stödde på en del problem och resultatet inte blev det bästa.
Den har ett par skavanker men man säger väl att övning ger färdighet.

Täcket blev 150x230 cm stort och jag använde 130 grams täckvadd som stoppning. Som ni ser så valade jag att göra det i blåa och lila tyger. Alla mönstrade tyger utan det på kanten som kommer från Panduro köpte jag på Syfestivalen hösten 2013. Baksidan av täcket är helblått.







Nästa quilt projekt som jag skulle vilja pröva på är med hexagoner, men vi får se. Jag har precis påbörjat min nya kurs på högskolan så det är lite oklar hur mycket tid jag får över och eftersom man syr hexagonerna för hand är det ganska tidskrävande.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar