söndag 22 februari 2015

Quilt Pentagon Flowers

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er. Själv sitter jag och myser i soffan innan jag måste ta tag i dagens pluggnade.

Mitt stora pyssel projekt den här veckan har varit att sy blommor av mina pentagon mall som jag köpte på mässan. Jag använde mig utav fyra olika gröna tyger som jag köpte på Ohlssons tyger i Stockholm förra månaden samt enfärgat vitt tyg.
Det här är det första som jag har sytt förhand sen jag hade syslöjd i mellan stadiet. Det tar verkligen sin tid men än så länge är det inte så illa som jag trodde att det skulle vara.

Jag har gjort åtta stycken blommor,två i varje färgkombo, och det är meningen att det ska bli kuddar.


Jag ska nog ha en tre cm vit kant runt hela blomman och sen göra trekants hörn för att göra själva biten fyrkantig. Vi får se!
Jag tycker att tygerna passar väldigt bra tillsammans och jag blev lite sugen på att göra en löpare i samma tyg och samma blomma. Men det blir lite längre fram i så fall.

Nu måste jag uppsöka mina böcker om jag ska hinna läsa allt till kommande veckan.

Ha en bra dag och tack för besöket!

6 kommentarer:

  1. Jättefint blir det! Och ett väldigt arbete som du lägger ner!

    Lycka till med veckans studier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tar en hel del tid och kärlek.

      Tack så mycket.

      Radera
  2. Vilka härliga färger! Det är väldigt avkopplande med handsömnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är riktigt härliga. :)
      Visst är det. Jag trodde att det skulle kännas lite stressande eftersom det tar en hel del tid, men icke.

      Radera
  3. Ser ut som et spennende prosjekt! Gleder meg til å se mer av dette :o) Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :o)

    SvaraRadera
  4. Fina blomformer du syr, och härliga tyger i dem! Syr också en hel del med mallar, tycker det är så kul! Tack för besök och kommentar på min blogg.

    SvaraRadera