fredag 6 mars 2015

Ny Förvaring

God kväll,
Fredag,fredag,fredag! Just nu är jag påväg hem efter en fullspäckad dag med tentadkrivning, lite små shopping och bio (Big Eyes, rekomenderas om du gillar den typen av film). Det känns otroligt skönt med helg, och det är första helgen på länge som jag känner mig riktigt ledig. Eftersom der har varit väldigt mycket i skolan har jag pluggat även på helgerna, men nu är denna delkurs avslutad och nästa börjar inte förens på tisdag. Otroligt skönt!

Vidare till mitt pyssel, eller mitt pysselmatrial, eller förvaringen av mitt pyssel matrial.
Eftesom jag gillar att hålla på med en heldel olika pyssel så har jag en hel drös med matrial hemma och det är inte alltid lätt att hålla ordning och förvara allt.
Mitt senaste försök på struktur kommer från Clas Ohlssons. Jag köpte både smålådor med fack och några plastlådor med lock.

Mina berlocker, mellandelar och mina glaspärlor före:
Och efter:
En mindre till mellandelar och en större till berlocker....
...och två mindre till mina pärlor
De mindre kostade 19 kr/st och de större 29 kr/st. Jag har redan köpt tre till stora som jag ha mina fimopärlor och knappar i.

Sedan använde jag andra plastlådor till min fimo lera, som jag innan hade i en påse:
Jag köpte en djup och två lite grundare. I den djupa har jag min öppnade lera (som jag även flyttade över till separata små zippåsar). Sen har jag min oöppnade lera i en och färdiga stavar i den andra:

De kostade alla 29 kr/st vilket är väldigt rimligt.

Nu skulle jag bara behöva få ordning på alla mina andra saker också.

Hoppas att ni får en underbar helg!
Tack för mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar