fredag 24 april 2015

Blått kort med massor utav blommor!

Hejsan!
Hoppas att ni,liksom jag, är sugna på helg. Själv kom jag precis hem från skolan och ska snart iväg igen för att fixa lite med bilen, men innan det tänkte jag visa det senaste som jag gjort inom pyssel:


När jag sorterade bland mina pyssel saker hittade jag det här utstämplade jag färdigt målade motivet så jag bestämde mig för att göra ett kort. Eftersom det var mycket blått i motivet så valde jag att fortsätta på det och göra ett kort i nästan bara blått!
Jag kände även för att ha väldigt många blommor på det här kortet då jag tyckte att det skulle passa bra.


Jag älskar dom här stora halvpärlorna, tyvärr har jag bara en kvar nu! Mönsterpapperna kommer från ett Tilda block som jag köpte på rea förra året.



Om jag inte har räknat fel så har jag använt mig utav åtta olika blommor i varierande färg och storlek. Washitejpen med blommor i mitten av kortet kommer från Panduro


Om man tittar på de kort som jag har gjort den senaste tiden  så kan man se att det har blivit väldigt mycket blått. Jag brukar komma in i lite olika färg-perioder, vilket är lite kul.

Nu ska jag dona lite innan jag åker igen.
Ha en trevlig fredag!!

5 kommentarer:

  1. Ett underbart kort, älskar när det är mycket blommor :)
    Så jättemycket fint du har pysslat med öht sedan jag var här senast!
    Gillar verkligen dina PL-sidor, så härliga färger & snyggt komponerade.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Det blev ett väldigt fint kort, fin stämpel och snyggt med alla blommorna. Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert, de fina blommorna ramar in den söta bilden och ger en skön sommarkänsla tillsammans.

    Kram
    Maarit

    SvaraRadera
  4. Ett härligt kort i fina färger och söt stämpel
    och det är snyggt med många blommor :)
    Ha det gott//Lisa

    SvaraRadera