tisdag 14 april 2015

Kort med Blå Fe

God morgon!
Hoppas att ni har fått en trevlig start på morgonen. Själv sitter jag fortfarande och halvsover samtidigt som jag önskar att det var lördag. Eller söndag.
I dag har jag en föreläsning till tolv och sen måste jag sätta mig och börja läsa de texter som ska vara avklarade den här veckan. I morgon ska vi ha vårt första seminarium på den här delkursen och det är alltid spännande hur upplägget blir.

Innan jag drar mig till tåget ville jag visa mitt senaste kort.
Jag ville använde mig utav en av dom fina bilderna från arket jag köpte förra månaden och jobbade runt med fägtema och dekorationer kring det.


Jag har blivit lite kär i det ljusblåa och gröna, det känns så otroligt somrigt!
Dom blåa rosorna kommer från Panduro likså bladstansen. Jag har kantat allt med två olika distress ink dynor.
Jag har limat på lite halvpärlor och pärlswirlen köpte jagSyfestivalen 2013


Grattisstämplen är från Reprint och har bland den äldsta jag har. Runt kanten har jag lagt lite glitter.


I går var det som vanligt strul med tågen så på vägen hem missade jag mitt anslutningståg och blev strandad en stund.. Så jag passade på att svänga förbi granbutiken och köpte med mig ett par nya Tilda garn från Svarta fåret.


Jag känner mig alldeles för sugen på att stanna hemma och pyssla vidare, men nu måste jag tyvärr dra vidare.
Ha en grymt trevlig dag!

14 kommentarer:

  1. Ljuvligt kort! :)
    Min personliga stämpel är köpt från : http://www.ebay.com/usr/loongchai74

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Toppen, tack! Jag blev grymt sugen en på en när jag såg din fina.

      Radera
  2. Så härligt kort! Precis som du säger man får verkligen sommarkänslor av det! Underbar bild och upplägg med blommor, papper och dekorationer!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack! Det känns verkligen att det är dags för massor av somriga kort.

      Radera
  3. Hoppas att du blev piggare under dagen och att föreläsningen var bra.
    Vilket fint kort du har gjort, ett riktigt fint sommarkort!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej Rebecca och tack för din gulliga kommentar hos mig! Jag har hunnit titta lite (måste ju jobba också) i din blogg och du gör mycket fina saker. Scrapbooking är något jag nyligen börjat titta på och jag tycker det verkar väldigt väldigt roligt - få se om det kan bli ett ytterligare intresse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevlig att du kom hit och tack för komplimangen.

      Radera
  5. Hallå! Tack så mycket för din fina kommentar inne på min blogg! Vilka fina saker du gör. Supersött kort!
    Allt gott :)

    SvaraRadera
  6. Vilket jätte fint kort du har gjort :)
    Bilden är ju helt underbart vacker.

    Ha de gott och hoppas att tågen sköter sig :)
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Ett underbart fint kort med söta fén.

    SvaraRadera