onsdag 22 april 2015

Project Life Februari 2015

God Morgon!
Jag har hunnit göra en till sidan i mitt Project Life-album. Sidan är då för Februari och så här blev hela sidan:

Första rutan/fikan fick ett Project life kort från Panduro som jag dekorerade med två olika rosa washitejp bitar och en liten vimpel av cardboard cut outs och papperssnöre. 

Fotografierna till vänster är i från Syfestivalen, dom blev dekorerade med lite klisterbokstäver och halvpärlor. Sen har jag ett februari-kort där jag har ringat in Alla Hjärtans dag vilket jag även har skrivit i rutan och satt fast ett hjärta. Jag har även ritat små "stygn" runt kanten.

Här är ett foto på rosorna som jag fick av min man på alla hjärtans dag. Bakgrundskortet är ganska enkelt men jag valde att dekorarea det lite mer med tre olika washitejp, varav två jag redan använt på första rutan. Sen har jag lite cardbaord cut outs och klisterbokstäver från Panduro.

Nu är vi över på högra sidan. Fotot är på allt jag köpte på Syfestivalen. Jag valde att dekorera det sparsamt med endast två rader av washitejp (från panduro).

I slutet av Januari avslutade vi vår första kurs på lärar utbildningen och på började kurs nummer två: Historia! På det vänstra fotot er ni det kurslitteratur som jag köpt till den har kursen. En bra blandning av intressanta (och några mindre intressanta) böcker! Bredvid den valde jag att göra ett enkelt kort med lite text och fina rub on blommor, (Sidenote) Blommorna köpte jag från Panduro på en rea för x antal år sen. Jag köpte två paket och har nu äntligen använt upp dom! Och igen med den matchande washi tejpen.

Sista kortet har ett foto som jag tog när jag var på Medelhavs Musset med min mamma och lillebror, I deras kafeteria hade/har dom en fin utställning med keramik och en massa miniatyr figurer. Dom har var nog inte högre än te centimeter.
Här valde jag att sätta fast dom sista rub on blommorna samt lite klisterbokstäver. Plus att jag ritade lite "stygn" på även det här kortet,

Den här sidan känns lite mer genomtänkt en den första. Jag ville att det skulle kännas ganska enhetligt även om det finns en del olika färger och så. Just nu är jag riktigt sugen på att börja med mars, Jag måste bara följa mina foton först. 

I dag har vi en föreläsning om Upplysningen vilket ska bli spännande. Så nu måste jag skynda i väg. 
Ha en trevlig dag och Tack för mig!

4 kommentarer:

  1. Åh men vilka härliga färger!! Själv är jag en riktigt fegis i mitt pl-album och håller mig till en färgskala på alla sidor! Haha :)

    SvaraRadera
  2. Hej Becca!
    Vilken läcker PL-sida du gjort i härliga färger:)) Snygga papper och dekorationer:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag gillar färgerna jättemycket!

    SvaraRadera
  4. Absolut charmiga sida, Rebecca, mycket söt och vacker!

    (Har som översätter korrekt - Google Translate är ibland lite konstigt!)

    :)

    SvaraRadera