onsdag 20 maj 2015

En helt turkos Layout

God Morgon!
Majs utmaning hos En Liten Butik är att skapa något monokromatiskt, alltså något med olika nyanser av en färg. Jag vale att göra en layout i turkost.
Jag började med att rota fram alla mina turkosa dekorationer så att jag visste vad jag hade att jobba med. Det varierar lite från en grönare turkos till en lite blåare dock ser det blåa-turkosa lite blåare ut på fotot än IRL. Förhoppningsvis går det an!

 Grunden är ett vanligt cardstock. Först la jag ett tunt lager med modeling paste som jag blandat med turkos akrylfärg och sedan använde jag mig utav en stencil för att göra ränderna. Jag tog även lite distress ink, blandade det med lite vatten och gjorde lite färg splatter.

 Ramen var från början vit och turkos men jag tod min distress ink och färgade hela  så att det inte var vit längre. Jag stansade ut lite blommor och bland och dekorerade med det plus lite mini knappar och paljetter.

På klisterbokstäverna  la jag lite 3b lack, vilket tyvärr inte syns så mycket på fotot. Jag la en bit turkos washitejp under bokstäverna så att dom skulle popa lite.
Jag fäste mitt kort på en bit prickigt papper och sedan fäste jag det på ett annat turkostpapper som är trämönstrat.

Jag kapade ut den här etiketten från ett  project life card och färgade även det med distress ink. Den smala pappersremsan klippte jag ut från ett 30x30 mönster ark.

 Här hade jag lite större knappar och en i papp med lite papperstejp.


Det var en rolig utmaning och det var länge sen jag gjorde en layout. Det ska bli kul att börja med det igen!

Tack för mig!

2 kommentarer:

  1. Hej Rebecca!
    Vilken läcker LO du gjort, me like:)) Sååå snyggt med turkost:) Du har använt så läckra olika tekniker. Du är duktig:))
    Fint foto:)
    Nu håller jag tummarna för dig i utmaningen:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Riktigt läcker LO i härliga turkosa färger:)
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera