tisdag 5 maj 2015

Ett väldigt Lila Magnolia kort

Hejsan!
I dag tänkte jag visa ett av korten som jag gjort med ett av dom motiven som jag målade upp för någon vecka sen. Eftersom jag älskar lila så var det svårt att inte börja med ena Magnolia motivet som jag målade.  Plus att när jag sorterade igenom mina papper hittade jag lite superfina mönster papper som jag köpt från Magnolia för ett par år sedan, och som passade perfekt med motivets färger.

Jag använde mig utav en rad olika blommor, men en härlig mix av färger,storlekar och sort. Totalt blev det 15 stycken blommor på det här kortet! Jag satte även fast en rosett och en berlock.


Motivet är målat med akvarell färger och går i en rosa-lila och blå-lila ton tillsammans med brun-beige. Det tar lite tid att måla då färgerna måste torka lite smått mellan men det är lätt värt det!
Här ser ni lite bättre papperna. Det ena är ett lila papper med via blad och det andra är rosa blommor med gröna bland på en grå backgrund. Jag har även lagt en bit ostduk bakom motivet.

Och nu till något spännande!Jag har köpt mig en Sizzix Big shot! Äntligen!
Jag har kollar på en sen i höstat men då dom kostar runt 1000 kr och sen kostar diesen runt 200 kr styck kändes det lite saftigt, speciellt eftersom man gärna köper maskinen och et par dies på en och samma gång så att man har något att använda.

Men så såg jag att Panduro hade tagit in dom på sin hemsida och jag bestämde mig för att jag skulle köpa en nästa månad. Men bara några dagar senare hade dom 25% på allt i deras webbshop, ja då kunde jag inte låta bli utan slog till direkt istället.

Dom hade inte alls många dies men några enkla former hade dom så jag beställde ett set med runda och ett med vågiga runda så det känns som något som jag kan använda ofta till att att stansa ut motiv till mina kort. Priset gick från 1400 ner till 1050, vilket inte är så illa.

Än så länge har jag bara använt den ett par gånger men det är otroligt smidig och jag längtar efter lite fler dies så jag har ännu mer användning av den!

Tack för besöker och ha en bra dag!

8 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort du har skapat, färgsprakande =) Åh va kul att du köpte maskinen, den har jag med varit sugen på men har redan en Cuttle Bug så jag får vänta tänker jag ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Gratulere med ny maskin :-) Håper du får like mye glede av den som jeg har.
    Et lekkert kort med flotte farger og en en fantastisk fargelegging :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket fint kort i glada och fina färger. Söt stämpel:)
    Grattis till det nya köpet!
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åh du kommer älska din Big Shot! Skapandet blir så mycket roligare när man kan använda dies. Fantastiskt fint färglagt som alltid :)

    Kram, Maria

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt kort!!!

    (Skrev ett "långt" inlägg här först men vet inte vart i cyberspace det hamnade :D)

    SvaraRadera
  6. Åh ett så härligt kort!! Vackra färger och så underbart färglagt motiv!
    Gillar också dina blomdekorationer!!
    Grattis till din Big Shot! Den kommer du att få såå mycket roligt tillsammans med!!
    Tack för dina besök inne hos mig - blir så glad över dina kommentarer!
    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Så sött kort du har skapat.
    Härligt med rabatt, så förstår att du skaffat en maskin ;)
    Önskar dig en underbar helg.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  8. Hallå! Tack för dina fina ord inne hos mig!
    Vilket härligt kort du har gjort! Verkligen jättefint!
    Ååå så är jag inte alls avis på din Big Shot... :)

    Kram!

    SvaraRadera