lördag 16 maj 2015

Födelsedagskort till lillebror

Hejsan!
Hoppas att ni har njutit av den lilla extra ledigheten den här veckan, det har jag verkligen gjort. I onsdags fyllde två av mina bröder år och i torsdag firade vi den ena min lillebror som blev 16 år.
Jag var självklart tvungen att göra ett kort till honom och jag valde att göra det i svart med gula detaljer.
 Grund pappret kommer fick jag från en tidning förra året och den svarta med cirklar är Panduros egna som jag köpte på rea för ett par år sen.

 Grattis stämplen köpte jag i förrgår på Ica i ett set med tre för 29 kr och jag använde Distress Ink i färgen Mustard seed. Jag stämplade den på ett vitpapper som jag sedan körde i min Sizzix maskin. Jag monterade det på två andra papper från jag också cuttade ut med maskinen. Jag använde samma gula distress ink som till stämpeln för att kanta alla lager.

Jag använde min senaste die cut från Sizzix som heter Botanical Flourish för att göra dom fina swirlsen. Jag stansade ut som i svart papper och la sedan crackle accents ovan på för att få lite fin textur.

Jag hittade några blommor från Prima som jag tyckte passade bra. Dom går i svart gult och lite mot det orange/röda hållet. På de gula blommorna la jag även lite Distress Stickles i Antique Linen som är en dov guldfärg.
Jag satte även fast lite gula mini halvpärlor från Ica.

Nu ska jag fixa lite innan min an och jag drar iväg på en dejt-dag.
Hoppas att ni får en fortsatt trevlig dag!

3 kommentarer:

  1. Snyggt kort till din bror , kul med lite nytt att pyssla med
    Detaljena är jättefina med blommorna till
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort, säker på att han blev glad för det.

    SvaraRadera
  3. Va fint kortet blev och grattis-stämpeln blev ju jättefin =) Kul att stämpla i annan färg än svart. Kram

    SvaraRadera