fredag 1 maj 2015

Harvest Moon A New Beginning i Akvarell

God morgon!
Jag måste säga att det är otroligt skönt med fredag! Även om jag ändå har fullt upp så är det skönt att vara hemma och inte behöva åka fram och tillbaka med tågen.

I dag tänkte jag visa en liten bild som jag gjorde medans jag satt och målade mina stämpelmotiv till scrapbookingen. Jag valde att rita upp några djur från spelet Harvest Moon A New Beginning och sedan måla det med akvarell färg. Sedan målade jag lite fina färger runt omkring och att liva upp det lite.





I går var jag iväg med min man på bio (vi firar inte valbor) och då tog vi en sväng in till panduro där jag fick lite presenter av honom. Jag var även inne en sväng på vår lokala leksaks butik i onsdags och köpte lite små saker.

 På panduro köpte vi en pappersskärare, ett set med clear stamps som har månaderna, dagar och siffror, en förpackning med plastfickor till mitt project life och ett pappers/klistermärke set från Simple Stories.
På leksaksbutiken köpte jag en liten häftapparat, lite olika klistermärken och två förpackningar fimolera.
Sist köpte jag även två plastlådor från Clas Ohlssons då jag hade fått en medlemscheck vilket gjorde att jag bara behövde betala 19 kronor för två stycken.

 Här är papperskitet från Simple Stories. Det innehåller fyra stycken dubbelsidiga 30x30 cm mönsterpapper, två ark med klistermärken och två ark med kort som jag redan har klippt isär. Det här setet heter Freash Air och är lite av ett sommar/blomster kit.


 Dom andra fina sakerna jag har köpt! Plus att jag även hade beställt lite organza påsar från ebay som kom i går. Jag köpte 100 stycken vita 9x12 cm påsar för 53 kr med gratis frakt. Jag tänkte att det skulle vara bra att förvara armbanden som jag gjort i dom.


Nu ska jag återgå till pluggandet och önskar er en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Har du ritat djuren själv? WOW säger jag bara! Det skulle jag aldrig klara. Är grymt imponerad, både av tecknandet och färgläggningen. Otroligt fint med "splattret" runt djuren!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Va fint du har ritat och målat, att kunna rita så fint hade varit härligt. Läckert med färgerna runt motivet.Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilken läcker akvarell du visar! Man blir verkligen glad av den och de härliga färger du använder!
    kul också att hitta nån mer som använder akvarellfärger!!
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Hej Rebecca!
    Men så snyggt du ritat och färglagt, me like:)) Så duktig du är:))
    Gör en snygg tavla av den:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera