lördag 23 maj 2015

Hip Kit Club May 2015

Hejsan!
Förra månaden bestämde jag mig för att jag ville skriva upp mig på en scrapbook prenumeration. Jag kollade runt på ett par olika men bestämde mig tillslut för Hip Kit Club. Man kan köpa deras kit utan att prenumerera eller så kan man skriva upp sig på minst tre månader och får då rabatt på dom. I förr går fick jag mitt första kit!
Jag valde att köpa deras Main kit för $ 29,95 (icke medlemmar $34,95) plus frakt, sen valde jag även ett av deras Add One kits. Det är extra kit som innehåller matchande material och det finns lite olika exempelvis ett färg kit project life eller som jag köpte ett dekorations kit.

The main kit!

Huvudkitet innehöll 9 30x30 dubbelmönstrade papper, var av ett är med cut outs,  ifrån Pink Paislee, Dear Lizzy och Chickaniddy.
Bilden nedan är på baksidan av papperna. 


Det kom även lite olika bokstäver och klistermärken.
Dom svarta är av foam och kommer från Fine & Dandy medans de blåa mini klisterbokstäverna är från Rebbles. Vi fick en förpackning med enamel ord från Chickaniddy och puffystickers från Evalicious.
Vi fick en förpackning med cut outs frånPink Paislee's Citru Bliss colletion. Det innehåller 84 delat både i papp och transparent papper. Förpackningen innehöll alla delar på fotot ovan och under.


Det fans även dom har fina trädekorationerna från Evalicious.

Sedan köpte jag till deras dekorations kit som kostade $24,60 (icke medlemar £28,95).

Embellishment Add on kit!

I kitet fanns 12 styken 15x15 mönsterpapper, varav två är cut outs, från samma Chickaniddy kollection som 30x30 papprerna. Alla utom ett är dubbelsidiga men jag glömde att ta ett foto på andra sidan

Det kom två förpackningar med bokstäver i det här kitet: Ett regnbåges mönstrat set från Pebbles och ett set med blåa från Chickaniddy.

Det kom en förpackning med chipboard dekorationer från Pink Paislee ...

... samt en förpackning med washitejp strips från Dear Lizzy.

Sist har vi en förpackning med metall gem från Crate Paper och ett set med transparenta dekorationer från Dear Lizzy.

Det som är toppen med kiten, både det vanliga och dom man kan köpa extra, är att allt passar så otroligt bra tillsammans. Jag har redan börjat fundera på hur jag ska använda upp allting!

När jag köpte mitt första kit hade dom även rea på deras gamla kit från 2013 och 2012 så jag köpte några till, men jag tänkte att jag ska försöka använda upp ett kit i taget och försöka att få ut så mycket som möjligt från varje kit. Det ska bli spännande eftersom jag brukar kunna vara väldigt otrolig när det kommer till nya grejer. Så jag kommer nog att lägga upp en hel del Lay outs dom kommande veckorna!

Ha en trevlig dag och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar