söndag 24 maj 2015

Hip Kit May # 1; We're Awesome

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er. Själv är jag lite trött för i går gjorde jag något som jag inte har gjort på flera år: kollade på Eurovision Song Contest. Så jag kom hem hyfsat sent. Det var kul att se att det gick så bra för Sverige även om den inte vanligt vis är min typ av musik.

Som jag sa i mitt föregående inlägg så fick jag mitt första Hip Kit i mitten av veckan och sen dess har jag scrappat på. Hittils har jag gjort tre stycken lay outs och två sidor till mitt project life album! Jag försöker att använda så mycket som möjligt från kitet och bara lite några få saker som jag har sen tidigare.

Den första LO som jag gjorde är helt klart min favorit hittills. Jag använde ett foto på mig och min syster och resultatet blev följande:



Jag använde ett grått papper från kitet och satte fast det på ett cardstock som jag hade sen tidigare. Färgen passade perfekt med dom andra papprerna och dekorationer som jag ville använda.
Dom färgglada vimplarna är från ett 15x15 mönster papper som var med i kitet. Pappret bestod av vimplarna på en vit bakgrund och jag använde en liten del här och resen precis vid fotot.
De båda cirklarna, ettiketen och hjärtat är cut outs från kitet medens de svarta och vita enamel dotsen samt den svarta washitejpen kommer från mitt lager. Jag har även tagit vit modeling paste och mixat med lite distress ink innan jag kladdade ut det på LOn.

 Jag använde mig utav den del lager här: jag satte fotot på det fina trämönstrade pappret som jag sedan monterade på det limegröna pappret som matchar perfekt med cardstocken. Sen klippte jag en liten remsa med det randiga pappret och det går både under och över fotot. Cirkel dekorationerna från kitet och enameldots från mitt lager. Bokstäverna kommer även dom i månadens kit.

 Jag använde en till bit washitejp från mitt lager och även lite guld paljetter som jag hade sen tidigare. Här ser ni även resten av vimpelpappret, ett till guldhjärta och en liten cirkel. Jag tog även en av dom fina trädekorationerna och monterade den precis bredvid fotot.

 Ännu en cirkel och lite guld paljetter!

Dom svarta faom bokstäverna kom i kitet tillsammans med den vit-svart randiga washitejpen. Jag använde även här lite guld paljetter från mitt lager och två transparenta hjärtan från kitet.

Jag älskar det lime gröna på den har lay outen och är väldigt glad över att jag hade ett sånt perfekt cardstock. Jag har två block med cardstock som jag äntligen från användning av igen  men när jag börjar få slut på bra färger kommer jag nog börja köpa med deras ardstock Add on eftersom det känns otroligt bra att ha. Plus att färgerna kommer att passa väldigt bra då.

I dag ska vi städa lite och sen har jag en del pluggning att göra, så det blir nog inte en jätte spännande dag. Hoppas att ni gör något roligare!
Tack för mig!

6 kommentarer:

  1. En jättefin och glad LO i härliga färger
    och många dekorationer att titta på :)
    Ha en bra vecka // Lisa

    SvaraRadera
  2. Jätte fin lo :) härliga färger och detaljer...
    Jo även jag såg melodifestivalen.. inte riktigt min grej heller men brukar se finalen 'ler*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja men det var faktiskt lite kul :)

      Radera
  3. Jättefin LO i härliga färger.
    Mia

    SvaraRadera