lördag 9 maj 2015

Ljushållare klädda i Fimolera

Hejsan!
Den här dagen har verkligen gått snabbt. Jag gick upp tidigt i morse för att köra iväg soppor till tippen med min pappa. Efter det fikade vi lite och när jag väl kom hem så hade en stor del av dagen redan gått förbi.

Jag ville visa två ljushållare som jag dekorerade med fimolera. Det blev fina och ser verkligen häftiga ut när dom är tända i mörkret!

Jag använde mig utav två lerstavar: en med fyra olika små cirklar i grönt och brunt plus en som gick från beiget till brunt. Mönstret blir mindre och mindre för varje steg. Det syns tydligare på den beige-bruna men  de gröna blir också mindre.



Så här ser det ut i mörkret!

Jag skulle vilja göra fler men först måste jag hitta några passade hållare.
Hoppas att ni har haft en trevlig dag!
Tack för mig!

2 kommentarer:

  1. Oj så fint! Du är otroligt duktig med lera.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så läckert, de har jag aldrig sett tidigare :)

    SvaraRadera