lördag 30 maj 2015

May Hip Kit #3: First Trip

Hejsan!
Jag har fortsatt att scrappa en hel del med mitt hip kit och jag har fått ut fler layputs än jag trodde att jag skulle få vilket är kul!

En layout som jag har gjort är med ett foto från när jag och min man var iLondon för två år sedan. Det var vår första utomland resa tillsammans och hans första gång utanför norden.

Det var lite kast ljus när jag fotade så det ser mörkare ut i ena hörnet men IRL är det in så.

Jag använde ett väldigt enkelt mönster papper som grund och sen använde jag en schablon tillsammans med min distress ink för att göra dom blåa ränderna. Sen använde jag både ett transparent ord, ett cout out och en chipboard för att skriva ut Happy & beautiful. Dock känner jag att jag kanske skulle ha lagt dom lite mer på varandra, men jag kom inte på det fören jag satt dit dom och limmet hade torkat. Jag dekorerade även med ett par guldiga chipboard hjärtan.

Till vänster om fotot satte jag en liten ruta där jag kunde skriva lite om själva resan, vad vi gjorde och så. Jag la lite olika lager papper och använde en liten vimpel från kitet. Jag satt även fast ett par paljetter och använde liquid pearl från mitt lager.

Jag satte fast fotot på det här härliga blåa pappret som matchar med det blå i fotot. Jag monterade det sen på det fina trämönstrade pappret. Till höger satte jag en av de metal gem som vi fick i kitet och i nerkanten av fotot använde jag en av trädekorationerna. Remsan med hjärtan kommer från ett av mönster pappernas nerkant och sist lite fler hjärtan.

Min titel blev "First Trip"och bokstäverna är ifrån Chickaniddy och kom i Add on kitet. Bakom min titel la jag en remsa med washitejp och under satte jag en transparent text dekoration. Toppat med lite transparenta hjärtan och stjärnor.


Lite mer stjärnor och paljetter samt en liten fjäril.
Jag blev väldigt nöjd med det här lay outen. Det blå och röda passade väldigt bra både med den enkla bakgrunden och mitt foto. 

Jag har lite fler lay outs att foto innan jag kan visa dom plus att jag har lite projekt life sidor som jag gjorde innan jag fick mitt kit. Jag kommer att visa det lite vartefter.

Nu ska jag iväg så jag tackar för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar