onsdag 27 maj 2015

May Hip Kit #2: Project Life Thailand 2014 - del 1

God Morgon!
Hoppas att ni har en underbar morgon, jag hade gärna sovit ett par timmar till men annars är allt bra här. I dag ska jag iväg till skolan för att börja arbeta på vårt grupparbete. Det ska bli kul att bli klar med den och kunna slappna av lite.

I dag tänkte jag visa en ny sida i mitt Project Life album. Sidan handlar om när vi var i Thailand förra sommaren och den blev sida ett av två.
Jag var även inne hos Scrap och Ting där dom har en rolig bingoutmaning som jag tänkte delta i. Jag valde att använda mig utav mitten raden vågrätt: embossat, guld och vimplar. Jag har även använt mig utav mitt Hip Kit.

Sidan i sin helhet!

I den första fickan satte jag mitt title card. Jag enbossade ett vitt papper med guld och fick dom har härliga ränderna. Sedan använde faom bokstäverna från kitet, ett par transparenta cut outs och en bit med washitejp.

Det här fotot blev ganska enkelt eftersom vi var så många på fotot så ville jag inte att det skulle bli rörigt. Underst satte jag en bit med washitejp och ovan på det la jag en text som jag klippte ut från ett av arken, en cut out med citroner och ett litet guldigt hjärta.

Sista bilden på den här raden blev en dekorationsbild utan foto eller journaling. Jag använde mig av ett mönsterpapper från kitet som grund och till höger atte jag en remsa av guldigt papper från mitt lager. Den turkosa rutan till hörde en större cut out som jag kapade ner. Under den satte jag en randig washitejp och ovan på en flamingo och en transparent fjäril. Även text cut outen kommer från kitet men jag dom små guld prickarna gjorde jag med liquid pearls som jag hade sen tidigare.

Första fotot på mitten raden är på min bror(som inte tycker om att vara med på bild så jag suddade ut honom innan jag la upp det här). Jag klippte ut två citroner från samma papper som jag använde på rutan oven. Klisterbokstäverna kommer från kitet men enamel dotsen hade jag i mitt lager.
Eftersom texten tog up en hel del plats sparade jag in på andra dekorationer.

Brevid det så blev det ett foto på min pappa och hans respektive. Jag använde mig utav den söta washitejpen med rosa hjärtan och den härliga rosaguldiga ananasen. Den understa bilden lite jag ut från ett av mönsterpapprerna och den guldiga kommer från samma ark jag det som jag använde på raden ovan. Jag dekorerade även fotot med lite ny inköpa paljetter.


Nästa ficka blev väldigt enkelt med lite små dekorationer och lite info om vilka som var med på resan. Jag använde ett av mönsterpapprerna och ritade två linjer kring sidan för att rama in allt. Alla dekorationer kommer från kitet och jag använde igen min liquid pearls.

Nästa foto ut är den sista på mitten raden. Jag embossade ett hjärta rakt på fotot och ovan det la jag den här fina cut outen vars text jag tyckte passade jätte bra. Enamel dotsen kommer från Panduro.

I första fickan på sista raden blev ett foto både med en hel del dekorationer och lite journaling. Jag använde en sans för att göra två tag av två olika mönsterpapper. En klippte jag sedan på mitten och satt på höger sidan och den andra använde jag tillsammans med ett vitt papper för att skriva lite text på.Dom små citronerna i övre vänstra hörn klippte jag ut från en överbliven bit papper.

Nästa kort blev ett enkelt dekorationskort.Vimplarna är urklippta från samma guldark som tidigare och jag ritade en liten"tråd" mellan dom. Alla andra dekorationer tillsammans med grund pappret kommer från kitet.

Sista fotot blev även det hyfsat sparsamt dekorerat. Underst har jag lagt en transparent flagga/vimpel och texten kommer från ett av mönsterarken. Jag dekorerade den lite med en bit washitejp för att få in lite andra färger. Lite små cut outs från kitet och lite paljetter så var sidan klar!

Det var en väldigt rolig sida att dekorera det var en av dom första sakerna som jag kände att jag ville när jag fick kitet. Nu måste jag tacka för mig och jag önskar er en trevlig dag!

2 kommentarer:

  1. Härligt att få till minnena så här så de inte glöms i en låda.
    Du har fått till så snyggt med detaljer på .
    Ha det så gott och kramar från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen och det är mycket roligare än att bara ha dom på datorn.
      Tack vad snällt sagt!

      Radera