söndag 31 maj 2015

Mors dag present med kort

God Morgon!
I dag ju mors dag men eftersom vi ska fira min mormors födelsedag så var vi hos min mamma i går. Jag hade köpt med mig en liten present och gjort ett kort. Den här gången valde jag att dekorera paketet också vilket var lite kul.


Presentpappret köpte jag på Ica och dekorationerna består av lite olika former som jag stansat ut med min Sizzix plus en fin orange mönstrad halvpärla(?).

Till kortet valde jag ett blommönstrat papper till bakgrunden och jobbade med dekorationer utifrån färgerna ifrån det.
I högra övre hörnet satte jag fast ett par trä pilar i från Panduro. Tagen har jag stansat ut och jag satte även fast lite papperstråd från Panduro.

Längst ner använde jag en korkpil som jag stansat ut och lite träbokstäver. Jag dekorerade även vänstra sidan med ett fint band.

I mitten satte jag först fast en bit spets och ovan på det satte jag en (själv utstansad) krork ram. Runt om satte jag lite blandade blommor men de flesta köpte jag på Slöjd detaljer och bladen kommer från Ica.

Nu ska jag fixa lite och påbörja den långa resan till min farmor.
Tak för besöket!

2 kommentarer:

  1. Både paketet och kortet var verkligen super fina

    SvaraRadera
  2. Jättefint alltihop:) Härliga färger och fina dekorationer.
    Detta blev garanterat uppskattat!!
    Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera