måndag 11 maj 2015

Project Life Mars 2015

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er!
Själv började jag dagen och veckan med att ha en föreläsning klockan åtta på morgonen. Det är inte direkt något som jag är van med så jag kände mig inte så jätte pigg. Det positiva är väl att jag slutade ganska tidigt. 

Hela förra veckan jobbade jag på mitt Project Life album. Det känns verkligen som min grej eftersom jag älskar att fota olika händelser och familjeträffar. Plus att jag tycker att det är toppen att ha fotografierna utskrivna och inte bara på datorn vilket har gjort att jag redan har 12 stycken "vanliga" album. Vilket jag tycker är toppen då jag bara är 23 år!

I alla fall! Jag började veckan med att göra min Mars-sida till mitt album och sedan gjorde jag även April innan jag började jobba mig bakåt på 2014. Det är verkligen super kul.

Till den här sidan använde jag mig utav ett papperskit som jag fått ifrån en tidning förra året så alla papper matchar grymt bra. Eftersom det blev väldigt mycket mönster på sidan så ville jag inte packa på en massa olika dekorationer utan jag höll mig till ett få tal olika och fokuserade sen på svart.



På första fickan valde jag det här härliga cirkelmönstrade pappret. Jag satte fast en bit washitejp på vänstra sidan och limmade på några fina vimplar/flaggor med veckodagarna på. I nedre och övre högerhörn så satte jag små fina stickers från Panduro och matchade det med lite klisterbokstäver. 


Det ända som inte passade så bra på den här sidan är månadskortet, det är helt fel färg och om jag hade gjort om det hade jag troligt skippat det. Under mars så fyllde både min mormor och min äldsta bror år. Till vänster satte jag ett kort som jag tog hos min mormor när vi firade henne. 
Jag dekorerade det med två olika washitejp och några cirkelstickers. 


Längst ned på sidan gjorde jag lite journaling på en fin cut out som jag satt bredvid ett foto på mig och min man. Han tyckte att det skulle vara kul att "sabotera" mitt foto genom att grimasera när jag sa le. Så jag tyckte att hämnden var ljus och valde det här kortet till mitt album. Who is laughing now!
Igen med samma washitejp och fler cirkelstickers. 

Högst upp på höger sidan så valde jag ett instagram foto från när jag var och fikade på Espresso House. Dom öppnade ett fik på en av stationerna som jag brukar hoppa av vid och den blev ganska snabbt ett beroende. Ett underbart beroende. 
Här ser ni en till cut out och jag satte fast både den och kortet med varsitt gem. I bakgrunden finns lite mer washitejp.

Nu har vi kommit till min brors födelsedag och först ut är två foton på familjen. Jag har lagt washitejpen som en ram runt fotografierna. Utöver det så satte jag dit lite klisterbokstäver och små svarta halvpärlor i övre hörnen.

Längst ned blev ett foto på min bror. Grunden är samma papper som längst ned på vänstra sidan men jag använde mig utav washitejpen för att göra svarta ränder så att det inte blev riktigt samma. Och här ser vi samma dekorationer som tidigare: cirkelstickers, svarta halvpärlor och gem. Det ena gemet dekorerade jag med den svarta washitejpen och använde för att första en lite skylt med min brors födelsedag. 

Och det avslutar den sidan! Det är kul att testa lite olika stilar och kunna använda olika papper och dekorationer. Förhoppningsvis är det något som jag kommer att fortsätta med!

Nu måste jag sätta mig och läsa en stund. Jag missade läsningen till dagens föreläsning så jag ska försöka ta igen det innan jag börjar med nästa.
Ha en fortsatt trevlig kväll!



3 kommentarer:

  1. Så fint , minnen för livet verkligen.
    hoppas du fortsätter , har inte börjat själv
    Ha det så gott , Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket jobb du har lagt ner och snyggt blev det också.
    Kram & ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina! Hoppas få se mer snart ;)

    SvaraRadera