måndag 18 maj 2015

Storebrors presenter

God morgon!
I dag blev det en alldeles för tidig morgon om du frågar mig. Vi börjar klockan åtta så jag måste gå hemifrån vid halv sju så det blev att gå upp klockan halv sex. Men vad ska man göra!

I går var vi över till min pappa för att fira min storebror som fyllde 25 tidigare i veckan. Värdet var ganska kasst när vi åkte dit men när vi väl var där så bröt det upp ett tag tills vi gick in och åt. Så det var perfekt.

Vi gick ihop och köpte lite presenter till honom som jag slog in hemma. Jag gjorde kortet i går morse och tillsammans blev det så här:


Jag slog in presenterna i packpapper och dekorerade med washitejp från Panduro.

Lite närbilder på kortet:

Träsiffrorna köpte jag ifrån Kretima i Stockholm och de kommer från märket Artemio. Träramen kommer i ett set från Panduro

I förgår köpte jag äntligen en embossingfön. Jag stämplade på två swirls i varsitt motsatt hörn med clear embossingpulver. Jag använde även liquid pearls i koppar för att göra så halvpärlor.


Jag stansade ut en egen tag, blad och lite blommor med stansar från Panduro. Grundpapprerna tagen och blompappret kommer ur ett 15x15 block från en äldre kollektion av My Minds Eyes. Träpilen kommer från samma set som ramen.
Stämpeln fick jag i en tidning och är stämplat med två olika distress ink.

Nu är det snart dags att gå till skolan. Tack för mig!



2 kommentarer:

  1. Sååå jättefina kort du gjort till dina bröder:) Gillar dem verkligen!
    Gissar att de blev jätteglada:)
    Kram och må så fint!

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert papper som ser ut som träplankor, jättefint blev det. Kram

    SvaraRadera