fredag 26 juni 2015

Ett par blå armband

Hejsan!
Min farmor bad mig att göra ett par armband till hennes syster. Hon ville att dom skulle gå i blått/turkost och eftersom jag redan hade lite pärlor i dom färgerna gick det hur smidigt som helst.



Det ena blev en enkel rad med memorywire. Jag använde några av dom första pärlorna som jag gjorde och dom är lite större så jag tyckte att det räckte bra med en rad. Jag parade mina pärlor med lite blå,transparenta och grå glaspärlor och lite blandade metall delar.


Det andra som jag gjorde går mer i ljusblått/turkost och till det här använde jag tre varv memorywire. Jag använde inga mörka pärlor till det här armbandet och eftersom det fick fler varv kunde jag sätta fast lite berlocker här och där.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar