fredag 5 juni 2015

Födelsedags present till min farmor: Alstrad ask med Lay Outs

Hejsan!
I dag tänkte jag visa resten av presenten som jag gjorde till min farmor.
Jag bestämde att jag ville göra en lite annan variant av ett fotoalbum och valde att dekorera en ask som jag la lay outsen som jag gjorde i.

Asken köpte jag från Panduro och kostade 29 kr. Den är 16,5x16,5 cm och var från början helvit.


Jag började med att grunda den med transparent gesso och sen byggde jag på med modeling paste med lite lila färg som jag kladdade på för att få lite struktur. Jag använde även en schablon med små hjärtan som tyvärr inte syns på bilderna. Efter det så sprayade jag både lila och vit färg över hela locket.

I mitten av min ram satte jag lite foam bokstäver, dom vita kommer från Panduro och dom svarta fick jag i mitt Hip Kit och dom är ifrån Fine & Dandy. Trädekorationen kommer ifrån Evalicious.

Jag ville få lite lager på asken utan att satta fast en massa mönsterpapper så jag började med att lägga två bitar ostväv. Ovan på det satt jag en vit ram som jag färgat med lite distress ink. Jag smyckade även med lite små halvpärlor. På bilden ser ni även en liten pappdekoration som jag fick i mitt Hip Kit.

I ena hörnet satte jag en sträng pärlor och två lila fjädrar. Jag använde en rad olika blommor som jag dekorerade lite extra med stickles. Det fick även bli lite enamal dots och en till pappdekoration från mitt kit.

I det motsatta hörnet satte jag lite fler enamel dots och ett par hjärtan. Hjärterna har jag köpt på Slöjd Detaljer och jag färgade både dom och den andra trä dekorationen med vit färg så att dom skulle smälta in lite bättre.
Jag använde även lite fler blommor för att balanserna upp det lite.

Jag gjorde även ett par mini lay outs att lägga i asken. Den ena visade jag här om dagen och resten tänkte jag visa nu! Eftersom det ä ganska många små LO's så går jag inte in i detalj var allting kommer ifrån, men jag har använt en del små dekorationer och bokstäver ifrån mitt Hip Kit.







Det verkade som att det blev en uppskattat present och det var roligt att ge bort något som jag gjort själv.
Jag är lite sugen på att göra lite mini album men det verkar så jobbigt att förvara. Är det någon som har gjort/gör egna och hur förvarar ni dom?

Tack för titten!


3 kommentarer:

  1. Vilken vackert dekorerad ask! Jättefina färger och dekorationer. kram

    SvaraRadera
  2. Underbar ask och många fina mini-LO's

    SvaraRadera
  3. Jätte vacker ask i härliga färger och med fina dekorationer:)
    Armbandet ovanför är också helt underbart. Lugna och harmoniska färger!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera