lördag 20 juni 2015

May Hip Kit #12 : Project Life Maj - del 1

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en trevlig midsommar.
Själv sitter jag i en stor konvent sal med min man och flera hundra människor som spelar Magic the Gathering i Köpenhamn. Vi kom hit i går och nu är turneringen i fullgång.

Strax efter månadsskiftet påbörjade jag mina project life sidor för maj. Hittills har jag bara gjort en sida per månad, men eftersom det hände en hel del roliga saker den här månaden så blev det två.


Till mittntitle card använde jag det fina vit-grå prickiga pappret. På varje kortsida satte jag en remsa svart washi tejp från mitt lager. Jag använde ett stämpelkit från Panduro för att stämpla månad och år. Till min cluster använde jag en remsa washi tejp som grund. Ovan på det la jag en bit mönsterpapper och ovan på det en transparent dekorarion. Jag använde även en liten cut out som säger "just chillin" och lite enamel dots från panduro.

Under min titel har jag två små fickor, i den ena satte jag ett kort på mig själv från när jag och min man var på dejt och brevid det använde jag en bit mönsterpapper att skriva på.
På nedre och övre kanten av fotot satte jag en remsa med det härliga citrus pappret. Jag använde dom små blå bokstäverna för att skriva "Go' fika" och smyckade lite med dom otroligt passande puffy stickersen.

Mönsterpappret dekorerade jag med en bit washi tejp och "i love you" dekorationen klippte jag ut från en cut out tag.

Nedan för det satt jag ett foto på min man från samma dejt. Jag använde en till puffy sticker och lite mer washi tejp under båda mina cluster. Jag stansade ut två cirklar från några överbliva pappers vitar och la det under ett cut out ord och dom fina enamel orden.

Över till höger använde jag ett foto från när min lillebror fyllde år. Jag monterade det på vitt papper för att få en liten kant ochvdet monterade jag på det fina gula pappret. Jag använde två olika bokstavs set från kitet för att skriva datumet på hans födelsedag. Jag änvände en till puffysticker som säger "lets celebrat". Från mitt lager tog jag lite fler enamel dots och lite olika fraser från Sn@p födelsedags stickers.

Under det har jag först ett foto på mitt första Hip Kit packet. Jag dekorerade det med ett guldigt cardboard höen och lite guldiga bokstäver från mitt lager.
Brevid det satte jag ett foto som jag tog när jag väntade på tåget. Jag monterade det på lite svart papper och använde några fler av mina enamel bokstäver från kitet.

Sist ut på den här sidan är ett foto på en akvarell teckning som jag gjorde i maj. Jag ville helt klart använda regnbågs bokstäverna till det här fotot.
jag använde lite fler utstansade (halv)cirklar och en transparent rosett från kitet. Jag piffade upp det med lite fler enamel dots.

Nu måste jag tacka för mig! Ha en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar