måndag 22 juni 2015

May Hip Kit #14 : Project Life Maj - del 2

Hejsan!
Jag tänkte att jag skulle visa andra sidan för maj i mitt project life album medens jag sitter och väntar på att min bio ska börja. Lillebror och jag ska se den första Terminatur filmen på Heron City.


Jag gjorde en väldigt lång titel på det första kortet på den här sidan. Som jag sa hade jag en hel del bokstäver kvar när jag började närma mig slutet av kitet. Jag dmyckade inte kortet så mycket eftersom det blev en hel del text plus att det hände väldigt mycket på mönster pappret. Men jag använde en bit washi tejp från kitet och lite enamel dots från mitt lager.

Under det så valde jag ett kort till minifickan och ett papper att skriva lite på.
Remsan med hjärtan är en tillverkar remsa från ett av papprerna. Jag använde även två cut out ord och den fanns det en fin liten text snutt på en av cut out arken. Jag toppade det med en blom-puffy sticker.

Jag valde det fina trämönstrade pappret som min grund till det andra kortet och monterade lite randigt papper att skriva på under ramen. Under det satte jag en liten bit med washi tejp och ovan på amvände jag resten av puff blommorna och en vimpel.

Längst ned på vänster sida använde jag ett foto från mär vi firade min brors födelsedag. Jag valde att fokusera på blått och rosa med lite olika cut outs från kitet. Jag klippte även ut en bit washi tejp med ordet "hooray" och satt en puffy vimpel i övre hörnet. Från mitt lager använde jag lite enamel dots jag en liten label.

Det första fotot till höger är från när jag och min man var ute och åt. Jag smyckade korter med lite washi tejp, cut outs och ett transparent hjärta. Jag använde även ett par av enamel trekanterna och bokstäverna till att skriva Hello.

I mitten valde jag ett kort på presenterna som min man fick när han kom hem från sin turnering där han tog hem plats nr 6. Brevid det så skrev jag lote om det

Fotot dekorerade jag med två pappersremsor och en cardboard dekoration.

Text kortet dekorerade jag med lite enamel dots från mitt lager. Jag använde ett randigt papper att skriva på och blommorna klippte jag ut från ett av mönster papprerna.


Det här kortet tog dom på turneringen på dom som kom top åtta.
Jag använde lite fler enamel ors och la en remsa washi tejp underst. Jag stansade ut två cirklar med min sizzix och skrev lite info på.

Jag älskar verkligen det här kitet och satt bara och väntade på att maj skulle ta slut så att jag kunde göra dom här sidorna!

Nu börjar bion snart så tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar