tisdag 23 juni 2015

May Hip Kit #15 : Bild & Form

Hejsan!
Hoppas att ni har haft en trevlig dag! Jag har tagit en tur på stan med min man och ska strax bege mig hemmåt.

Lay outen som jag tänkte visa i dag gjorde jag till Hip Kits facebook sidas weekend tävling för några helger sen. Man skulle följa en skiss och ha med ett par olika dekorationer.

Jag valde att göra min LO i blått och vitt med lite rosa dekorationer. Jag använde ett akvarellpapper och monterade det på ett blått cardstock. Jag blandade modeling paste med lite ditress ink för att göra mönstret på papprer. Fotot tog jag när jag gick i gymnasiet.


Jag blandade tre av dom fyra bokstävs paketen som vi fick i kitet för att göra min titel. Jag klippte en av ramarna i mitten och monterade ett rosa mönsterpapper under. Cirkel dekorationen kom i kitet medens citat stickersen kommer från Tim Holtz och paljetterna från Panduro.

Man skulle ha med något sytt på lay outen och jag valde att sy två reader med bred sticksak till vänster och i botten kanten. Jag använde även lite svart bläck för att göra lite splatter. Jag stansade ut lite cirklar som dekorationer och la den transparenta dekorationen som ett lager under mitt kort.
Trä kameran och enamel dotsen kommer från panduro.

Under mitt foto la jag lite blandade dekorationer från kitet plus lite från mitt lager.
Jag ville helt klart använda upp den här fina chock rosa washitejpen så jag delade den och använde den i det högra övre hörnet och det nedre vänstra.



Det här är en av mina favorit layouts. Jag tycker att det rosa och blåa passar jätte bra tillsammans. Det svarta bryter av jätte bra och gör det lite mer stilrent.

Nu har jag bara en LO kvar att visa från det här kitet. Efter der ska jag prova på att göra ett Kill the Kit inlägg, vi får se hur det går!

Tack för mig!

2 kommentarer:

  1. Jätte härlig LO!! Förstår att du känner dig nöjd:-) Mums! Tack för fina ord i min blogg också, det värmer ♡ kram Anna :-)

    SvaraRadera