onsdag 24 juni 2015

May Hip Kit #16 : Grym Resa

Hejsan!
I dag har vi ännu en grå dag att se fram emot. Vi ska vara hemma hela dagen ( om man bortser från ett planerat besök på pizzerian) och försöka hinna ifatt med alla vardags måsten.

Jag tänkte i alla fall visa det sista lay outen som jag gjorde med mitt May Hip Kit! Totalt blev det 16 project med kitet vaav ett var ett kort, fyra var project life sidor och resten var lay outs. Om jag inte hade tagit en del av mina gamla card stocks så hade jag nog inte fått ut riktigt lika många sidor. När mitt lager börjar sina kommer jag nog börja köpa deras Cardstock add on fr att få ut lite mer av dekoationerna och mönsterpapprerna.

När jag väl kom till den sista lay outen så hade jag inte mycket kvar. Jag valde att använda ett akvarell papper färgat med lite distress ink som grund efter som jag inte hade några stora bitar papper kvar. Dock så hade jag en hel del små scrap bitar. Jag hade sett en video på youtube där någon hade gjort små vimplar av sina scrap bitar och jag tyckte att det verkade som ett perfekt sätt att använda upp så mycket som möjligt av kitet.

Fotot som jag valt är ifrån min andra Thailands resa. Vi hyr alltid moppar med sidovagn för att kunna ta oss runt i byn och har tak på. På bilden kör en av mina bröder och taket var väldigt lågt så han fick sitta och huka sig vilket ser väldigt kul ut.


I det nedre vänstra hörnet så använde jag en washi bit, klippte den på mitten och satte dom bredvid varandra. Så här i efter hand passar det röda inte så jätte bra, men men. Jag stansade ut två cirklar med min sizzix för att ha någonstans att skriva lite på (vilket jag inte hade gjort när jag tog bilden, men jag gjorde det sen). Jag använde lite enamel dots och ord stickers från mitt lager samt en chipboard dekoration från kitet.

Jag klippte en hel hög med vimplar från rest papprerna som jag hade och satte dom på rad. Jag använde en bit pappers snöre från mitt lager som lina och skrev titeln med dom blå bokstävs stickersen från kitet.
Jag använde nästan alla av dom få dekorationer som jag hade kvar till den här lay outen och det blev en härlig blandning av transparenta, cut outs och chipboards. Jag använde även små remsor med papper från att skapa lite lager under mitt foto.

Jag använde en till remsa med washi tejp och en av metall gemen som jag hade kvar och satte dom i botten av mitt foto. Jag hade även en puffy sticker som passade bra och satte den i övre högra hörnet.


Jag är otroligt nöjd med hur mycket jag kunde använda upp och när jag var klar med den här lay outen hoppade jag direkt in i ett av mina andra kit!

Tack för mig!

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk LO! Visst känns det bra när man använder upp sina material? Jag har börjat plocka undan allt som jag inte använder för att jag ska slippa se det. Det ger mig bara dåligt samvete ;) Älskar bakgrunden. Alla distressprodukter är underbara att jobba med.

    Kram!

    SvaraRadera